Dijous, 19 de gener de 2017

Taller amb els delegats dels centres educatius del districte de Sarrià-Sant Gervasi

Taller delegats

El passat 18 de de gener vam assistir a la Trobada de Representants d'Alumnes de Secundària de Sarrià-Sant Gervasi (TRAS) al Centre Cívic Casa Sagnier. En aquest cas es tractava de reunir els delegats de 1r, 2n, 3r i 4t d'ESO dels centres públics i concertats del districte que volguessin participar en alguna de les taules de treball següents:

• “El joc de la mentida, a qui estem enganyant?”
• “Meditació transcendental per al rendiment acadèmic”
• “Noves masculinitats”
• “Construïm el sistema educatiu del futur, tu com el voldràs?”

L'objectiu d’aquestes trobades és posar en valor la figura del delegat o delegada a través de la seva participació en alguna de les taules de treball per després transmetre el que hauran après als seus companys a les tutories dels centres corresponents.

Des del Consell Escolar de Catalunya vam col·laborar en aquesta jornada dinamitzant la taula “Construïm el sistema educatiu del futur, tu com el voldràs?”

Els joves participants provenien dels centres Escola Pia de Sarrià, Escola Infant Jesús, Institut Montserrat, Institut Menéndez Pelayo, Escola John Tabalot, Escola Projecte i Institut Escola Costa i Llobera.

A partir de presentar un seguit de preguntes als joves, com ara “t’has plantejat com t’agradaria que fos el teu institut el curs vinent?”, “què trobes a faltar en el teu centre?”, “si haguessis de dir els cinc pilars fonamentals que caracteritzen el teu institut, quins diries?”, “si poguessis fer el teu institut ideal, com seria?”, etc., es va iniciar a una sessió dinàmica en què s’alternava la participació dels joves amb l’exposició dels temes que planteja el senyor Lluís Font en la ponència “Els pilars del sistema educatiu” dins del debat Ara és demà.