Dijous, 02 de febrer de 2017

Pràctiques de referència que es van presentar a la primera jornada presencial el 14 de gener

Van participar en la primera jornada presencial del debat Ara és demà, el 14 de gener, quinze centres educatius de tot el territori que van presentar experiències molt diverses que apliquen amb èxit. D'acord amb el programa, les exposicions d'aquests projectes innovadors es van fer simultàniament en els diversos espais de Cosmocaixa, de Barcelona, entre les 11.30 i les 14 hores.

Bloc 1:

• “Plurilingüisme 4.0: el món a la llengua!”. Institut Antoni de Martí Franquès, de Tarragona. Jean Marc Segarra, director, i Jordi Satorra i Marin, cap d’estudis (presentació de diapositives)
  • “Aprenentatge per projectes i espais”. Escola La Trama, de Sabadell. Marifé Garcia, directora, i Queralt Francisco Castilla, cap d’estudis (presentació de diapositives)
  • “El Llindar, una escola de noves oportunitats”. Centre El Llindar, de Cornellà de Llobregat. Begonya Gasch, directora

Moderador: Antoni Domènech, membre del Consell Escolar de Catalunya

Vídeo de la presentació d'experiències del bloc 1.

Bloc 2:

• “ZER Montsià, escolarització d’alumnat 1-12 anys”. Joan Carles Galve Torres, director, i Gemma del Salvador Corbera, cap d’estudis (presentació de diapositives)
  • “Nova etapa intermèdia dels 10 als 14 anys”. Col·legi Claver Raimat, de Lleida. Francisco Javier Puyol, director general de Jesuïtes Lleida Col·legi Claver (presentació de diapositives)
  • “L’orientació educativa com a eix vertebrador i d’acompanyament del nostre PEC”. Institut Torre Roja, de Viladecans. Manel Merino Valencia, cap d’estudis, orientador, coordinador i impulsor del projecte (presentació de diapositives)

Moderador: Raül Manzano, membre del Consell Escolar de Catalunya

Bloc 3:

• “El valor de l’educació no formal”. Fundació Pere Tarrés, de Barcelona. Carles López, coordinador de la xarxa de centres socioeducatius, i Esther Arimon Perez, cap de l’Àrea Educativa de la Fundació Joan Salvador Gavina
  • “Canvi metodològic: ABP i SCRUM a l'Institut Montsià, d’Amposta”. Toni Morant, coordinador del projecte, i Jorge Bellés Segarra, cap d’estudis (presentació de diapositives)
  • “Suport a l’orientació i treball en xarxa en les transicions entre l’ESO i els itineraris professionals (PFI, CFGM) i acompanyament de l’alumnat en risc d’abandonament a Ciutat Vella”. Consorci d’Educació de Barcelona. Anna Campos Pujadas, tècnica del Servei d’Orientació Pla jove de Ciutat Vella (presentació de diapositives)

Moderadora: Dolors Vique, membre del Consell Escolar de Catalunya

Bloc 4:

• “Prendre partit”. Institut de Gurb. Teresa Pietx, directora, coautora i impulsora del projecte (presentació de diapositives)