Dimecres, 08 de febrer de 2017

Experiències de centres presentades a la jornada del 4 de febrer

Setze centres educatius de tot Catalunya va participar en la segona jornada presencial del debat Ara és demà, el 4 de febrer, per presentar els projectes d'innovació pedagògica o pràctiques educatives de referència que apliquen amb èxit. D'acord amb el programa, les exposicions estaven enllaçades amb els temes de les ponències "El centre educatiu" i "El professorat".

Bloc 1:

• “Formació interna de centre”. Escola Llibertat, de Badalona. Muntsa Roca, directora, i Anna Ariño, cap d’estudis (presentació de diapositives)
  • “L’aprenentatge compartit, un model de formació docent en el centre”. Institut Joaquima Pla i Farreras, de Sant Cugat del Vallès. Josep Oriol Rodón, director, i Dolors Bosch, professora coordinadora del màster de formació del professorat (presentació de diapositives)
  • “MIF. Programa de millora i innovació en la formació inicial de mestres”. Enric Prats, secretari del programa i professor de pedagogia internacional a la UB (presentació de diapositives)
  • “Programa pilot de residència docent”. Natàlia Llorente, directora de la Fundació Empieza por Educar a Catalunya; Laia Bou, directora de l’Institut Montperdut, de Terrassa; Joan Miralles, coordinador del màster de secundària UPF-UOC, i Laura Carmona, estudiant del màster de secundària (presentació de diapositives)

Moderador: Juli Palou, membre del Consell Escolar de Catalunya

Bloc 2:

• “La gestió d’una llar d’infants amb alumnes discapacitats”. Fundació Nexe. Maria Mestre, coordinadora de l'escola bressol, i Ana Marín, directora general de la fundació (presentació de diapositives)
  • “Junts aprenem a aprendre”. Escola Pepa Colomer, del Prat de Llobregat. Sandra Gallardo, directora; Eva Palau, cap d’estudis pedagògics, i Violant Olivares, cap d’estudis artístics (presentació de diapositives)
  • “L’aprenentatge competencial, una eina per desenvolupar l’autonomia de l’alumnat adult”. CFA Lluís Castells, de Sant Boi de Llobregat. Jordi Olvera, director, i Berta Romero, coordinadora LIC (presentació de diapositives)
  • “#Juntsmillor”. Institut Escola Daniel Mangrané, de Tortosa. Dolors Queralt, directora; Alberto Estevan, cap d’estudis, i Pedro Cózar, coordinador pedagògic

Moderadora: Lluïsa Nicolau, membre del Consell Escolar de Catalunya