Accés al contingut Accés al menú de la secció
Impacte Genèric Consell Escolar
Dimecres, 05 d'octubre de 2016

Conferència de Francesc Pedró en la presentació del debat "Ara és demà"


Francesc Pedró

Els debats sobre el futur de l'educació: una perspectiva internacional

Els debats sobre l'educació se sovintegen arreu del món com la resposta de les societats democràtiques a la necessitat de repensar l'educació en un món en constant transformació. De vegades són proposats pels governs com una gran consulta prèvia a una reforma (Índia, Gran Bretanya, Senegal), com una resposta a la necessitat d'un rearmament moral (França) o senzillament com una oportunitat per generar un nou consens social sobre l'educació (Escòcia). En general, acostumen a ser glocals, és a dir, immersos en les dinàmiques de canvi global però interpretats a escala local. Per aquesta raó toquen elements crucials del futur: un desenvolupament sostenible, una ciutadania global, una transformació de l'economia i del treball i, per descomptat, la inevitable qüestió del canvi generacional.  En aquest sentit, i per comparació amb el passat, com més va més informats són per les dades dels canvis que s'albiren i com que aquests canvis s'expressen de maneres inèdites, acaben per urgir la transformació de l'educació. En aquest sentit, per poder aprofitar veritablement la finestra d'oportunitat que un gran debat sobre el futur de l'educació pot tenir en els infants i joves d'avui és important plantejar-lo com un instrument per a fer pinya, per a bastir un nou consens social sobre l'educació que la política haurà de saber declinar apropiadament.