Dimecres, 02 de maig de 2018

Comunicat del president del CEC pel tractament mediàtic dels docents de l’Institut El Palau, de Sant Andreu de la Barca

Com a president del Consell Escolar de Catalunya vull manifestar la meva repulsa pel tractament mediàtic i a les xarxes socials, fet per algun mitjà i per algun líder polític, dels professors de Sant Andreu de la Barca. El linxament públic d'uns educadors constitueix una greu irresponsabilitat i atempta contra els seus drets de ciutadans en un sistema democràtic.

Com a òrgan de representació de la comunitat educativa, el Consell Escolar de Catalunya reafirma la seva confiança en els mestres i professors del país. Catalunya compta amb uns grans professionals de l'educació, els quals sempre han estat a l'alçada dels reptes que havien d'afrontar.

L'Assemblea de Docents de l'Institut El Palau, de Sant Andreu de la Barca, destaca "l'excel·lent feina que fan aquests professors tots els dies a les aules". Els atacs, diuen, "suposen un argument més per continuar exercint la seva feina d'educadors amb els valors democràtics de convivència i llibertat".

Per la seva banda, familiars de professors denuncien "difamació, calúmnies i injúries" i expliquen que l'endemà del referèndum de l'1-O van donar opció als alumnes de batxillerat a participar en un petit acte al pati, consistent a fer uns minuts de silenci. En cap cas els professors van imposar la seva opinió ni van assenyalar els alumnes fills de guàrdia civils.

L'escola ha d'estar oberta a l'entorn, tot preservant la pròpia idiosincràsia. Com a institució social, ha d'educar l'esperit crític dels alumnes perquè esdevinguin ciutadans lliures i respectuosos de l'alteritat, en una societat democràtica avançada.

Lluís Font, president del Consell Escolar de Catalunya

Barcelona, 30 d’abril de 2018