Inici  > Actuacions  > Jornades  > Jornada de reflexió 2015

Jornada de reflexió 2015

El 17 d'octubre de 2015 el Consell Escolar de Catalunya va celebrar la XXV Jornada de reflexió a l'auditori del Conservatori del Liceu, de Barcelona. Amb el títol Sempre connectats? Viure i aprendre en temps digitals es va parlar de les implicacions personals i educatives de la irrupció de les tecnologies mòbils en la vida quotidiana de nens i adolescents, ampliant els temes del document Les tecnologies mòbils als centes educatius, aprovat pel Ple del Consell i que va tenir una àmplia repercussió.

Després de l'acte inaugural, presidit per la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, i de la presentació de la Jornada, a càrrec del president del Consell Escolar de Catalunya, Ferran Ruiz, la directora de la Institució de les Lletres Catalanes, Laura Borràs, va fer la conferència general “Connect@ts a la cultura i el coneixement”.

La sessió central de la Jornada va estar a càrrec de les ponents Eulàlia Alemany, llicenciada en pedagogia, màster d’educació per la universitat de Harvard, i Liliana Arroyo, doctora en sociologia, investigadora a Eticas Research & Consulting i docent a la Universitat de Barcelona (UB), moderades per Lluís Baulenas, membre del Consell Escolar de Catalunya. Aquesta sessió va tractar el tema "Viure i conviure en un temps de xarxes".

La darrera part de la Jornada, amb el títol "Aprendre i ensenyar amb dispositius mòbils", va comptar amb les ponències de Mònica Escarcelle, professora d’institut, doctora en bioquímica i biologia molecular per la Universitat de Barcelona; Lluís Madurell, estudiant, editor de la Viquipèdia i membre d’Amical Wikimedia, i Ricard Garcia, professor d’institut, editor dels portals edu365.cat i Toolbox. La moderadora d'aquesta sessió va ser Coral Regí, membre del Consell Escolar de Catalunya.

La Jornada va tenir un intermedi musical a càrrec de l'Ensemble de Saxos format per alumnes del Conservatori del Liceu, dirigits per Albert Julià.

Data d'actualització: 15.03.2018