Inici  > Actuacions  > Jornades  > Jornada de reflexió 2014

Jornada de reflexió 2014

El dissabte 18 d’octubre de 2014, el Consell Escolar de Catalunya va celebrar la XXIV Jornada de reflexió al Teatre Auditori de Salou, amb el suport dels Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament a Tarragona i la col·laboració de l’Ajuntament de Salou.

El tema d'aquesta jornada era La personalització de l'aprenentatge i era la tercera del cicle de jornades interrelacionades previstes per al període 2011-2015, que tenen com a fil conductor la necessitat de reflexionar sobre els canvis necessaris de les maneres d’aprendre, d’ensenyar, d’avaluar i, en general, d’estructurar les relacions educatives per educar les persones que han de viure i treballar en una societat complexa, diversa i globalitzada, i maximitzar l’èxit escolar i la satisfacció personal amb el coneixement i la cultura.

L’objectiu de la jornada era propiciar la reflexió i el debat sobre la necessitat de reestructurar l’ensenyament amb l’objectiu d’optimitzar l’experiència d’aprenentatge de tots i cadascun dels alumnes, potenciant la seva implicació activa en el procés d’aprenentatge i el desenvolupament personal. És en aquest sentit que hom pot començar a parlar de “personalització de l’aprenentatge” i avançar cap a una comprensió compartida d’aquest concepte.

La XXIV Jornada es va desenvolupar d'acord amb el programa previst. En l'acte inaugural van intervenir Pere Granados, alcalde de Salou, que va donar la benvinguda als participants; Ferran Ruiz, president del Consell Escolar de Catalunya, que va fer la presentació del contingut de la Jornada, i Irene Rigau, consellera d’Ensenyament, que va valorar la implicació de les famílies, el professorat i els centres en la personalització de l'aprenentatge.

Tot seguit, el professor John Abbott, president de 21st Century Learning Initiative, va fer la conferència “Overschooled but Undereducated: Getting the balance right” (“Sobreescolaritzats però subeducats: Aconseguint l’equilibri”) i, després d'una pausa, es van desenvolupar les quatre taules de debat: “Currículum, tecnologia i entorn com a vectors de personalització”, “Expectatives i veu de l’aprenent”,  “El paper de la família en la personalització del procés educatiu” i “La persona a l’ethos del centre educatiu. La implicació del professorat”.

La Jornada va comptar amb les actuacions de la coral de l’Escola Doctor Alberich i Casas, de Reus, i d’alumnes de lnstitut Jaume I, de Salou.

Data d'actualització: 15.03.2018